Za co nastolatka dostała mandat?
18-latka chciała kupić bilet komunikacji miejskiej przez telefon. Według kontrolera nie zdążyła tego jednak zrobić we właściwym czasie, spóźniła się o 42 sekundy. Za co otrzymała mandat, za który postanowiła nie płacić. Dziewczyna wraz z matką wróciły do sprawy w momencie kiedy z konta pechowej pasażerki pobrano w momencie kiedy stała się pełnoletnia prawie 700 zł, a następnie z kolejnego konta drugie tyle. Łącznie kara miała wynieść 1400 zł!
W przypadku kiedy osoba nie ureguluje swojej należności za opłatę dodatkową w ciągu 14 dni, ZTM jest zobowiązany dochodzić wystawionej przez kontrolera kary, na wszelkie sposoby. W tym m.in. zajmując konto przez komornika na podstawie prawomocnego wyroku sądu.
Pasażerka nie odpuściła sprawy. Wygrała!
Matka maturzystki sprawę skierowała do sądu. Jej córka wygrała z ZTM! Sąd uznał, że Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu niesłusznie nałożył karę oraz odsetki, a także niesłusznie przeprowadził egzekucję komorniczą. Wyrok brzmiał jednoznacznie. ZTM musi zwrócić wszystkie niesłusznie pobrane opłaty.
Co zrobić kiedy chcemy odwołać się od mandatu?
Jak podaje ZTM pasażer ma prawo do odwołania w ciągu 3 miesięcy od wystawienia wezwania do zapłaty, odwołać możemy się:
- Listownie na adres - Biuro Obsługi Klienta ZTM, ul. Matejki 59, 60-770 Poznań.
- Za pośrednictwem poczty elektronicznej - na adres ztm@ztm.poznan.pl.
Co jeśli odwołanie zakończy się niepowodzeniem?
Od rozstrzygnięcia przysługuje prawo do odwołania do Dyrektora ZTM w Poznaniu, które w formie pisemnej można złożyć: w Biurze Obsługi Klienta ZTM, listownie na adres: ZTM ul. Matejki 59, 60-770 Poznań, pocztą elektroniczną na adres ztm@ztm.poznan.pl powołując się na wskazaną sygnaturę sprawy.
Jeżeli na tym etapie sprawa zakończy się dla nas również porażką, to możemy podobnie jak opisywana w materiale nastolatka wejść z przewoźnikiem na drogę sądową.