Petycja, którą na środowym posiedzeniu zajęła się senacka komisja dotyczyła zmian w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Chodzi o zmianę górnej granicy godzinowej zakazu prowadzenia reklamy i promocji piwa w telewizji, radiu, kinie i teatrze - relacjonuje portal Horeca Trends. Czy propozycja wejdzie w życie?
Nowa propozycja reklam z alkoholem
Autor petycji zaproponował, by piwo było reklamowane od godziny 22:00. Przypomnijmy, że obecnie ten rodzaj alkoholu reklamowany jest od godziny 20:00. Portal Horeca Trends informuje, że autor wnoszący petycję, uważa że zmniejszyłoby to oglądalność reklamy i promocję piwa wśród dzieci.
- Od 25 lat pracuję w tym systemie, wcześniej w PARP, a teraz w Krajowym Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom, i temat reklamy wciąż wraca. I bardzo dobrze - mówiła Katarzyna Łukowska z Krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom, podczas posiedzenia komisji, cytuje portal.
Dodatkowo Łukowska dodała, że bardzo wiele badań pokazuje związki pomiędzy ekspozycją na reklamę napojów alkoholowych a piciem i upijaniem się. - Oczywiste jest to, że w sposób szczególny są na to narażone dzieci i młodzież - podsumowała.
Nielegalne pojemniki na odzież w Poznaniu.