- Nowa linia tramwajowa o długości około 800 metrów połączy Aleje Solidarności z rejonem ulic Dobrego Pasterza, Witosa, Wrzoska i Dojazd w Poznaniu.
- Trasa ułatwi dojazd do trzech szpitali: MSWiA, szpitala wojewódzkiego i Wielkopolskiego Centrum Pediatrii, a tramwaje będą dwukierunkowe.
- W ramach inwestycji powstanie wiadukt nad ulicą Witosa oraz specjalny pas dla służb ratunkowych, tzw. droga życia.
- Oferty w przetargu na projekt można składać do 21 listopada, a trasa jest pierwszym etapem większego projektu tramwajowego w kierunku ulicy Druskienickiej.
- Więcej informacji znajdziesz na eska.pl
Nowa linia połączy szpitale z centrum miasta
Nowa trasa tramwajowa ma mieć długość około 800 metrów i połączy Aleje Solidarności z rejonem ulic: Dobrego Pasterza, Witosa, Wrzoska i Dojazd. Dzięki niej pacjenci oraz pracownicy trzech placówek – szpitala MSWiA im. prof. Ludwika Bierkowskiego, szpitala wojewódzkiego i Wielkopolskiego Centrum Pediatrii – zyskają wygodny i szybki dojazd komunikacją miejską.
Jak podaje spółka PIM, „to właśnie przy ul. Wrzoska, na wysokości Wielkopolskiego Centrum Pediatrii, w rejonie obecnego przystanku autobusowego, planowany jest przystanek końcowo-początkowy”. Ze względu na dalsze plany rozbudowy linii w stronę Podolan, na tym etapie nie powstanie tradycyjna pętla. Torowisko zakończy się ślepo przy ul. Dojazd.
Tramwaje dwukierunkowe i droga życia dla służb
Tramwaje obsługujące nową trasę będą pojazdami dwukierunkowymi, co pozwoli na elastyczne zarządzanie ruchem w przyszłości. W ramach inwestycji powstanie także nowy wiadukt nad ulicą Witosa, wyposażony w ścieżkę dla pieszych i rowerzystów.
Poznańskie Inwestycje Miejskie planują również stworzenie tzw. drogi życia – specjalnego pasa, który umożliwi służbom ratunkowym szybki dojazd do kompleksu szpitali. To rozwiązanie ma znacząco poprawić bezpieczeństwo i skrócić czas reakcji w sytuacjach zagrożenia życia.
Jak poinformowała spółka, „w toku prac projektowych opracowane zostaną szczegółowe rozwiązania i parametry dotyczące zarówno części tramwajowej, jak i infrastruktury towarzyszącej”.
Pierwszy etap większego projektu tramwajowego
Cytowany przez PIM wiceprezes spółki, Tomasz Płóciniczak, podkreślił, że wybrane biuro projektowe będzie odpowiedzialne nie tylko za opracowanie dokumentacji, ale też za uzyskanie wszystkich niezbędnych decyzji administracyjnych i uzgodnień. – Wyłonione biuro projektowe będzie świadczyć wsparcie techniczne na etapie wyboru wykonawcy robót oraz pełnić nadzór autorski w trakcie realizacji prac budowlanych nowej trasy – wyjaśnił.
Władze miasta liczą, że z uwagi na znaczenie trasy dla całego regionu – zwłaszcza dla osób korzystających ze szpitali spoza Poznania – część kosztów pokryje samorząd województwa. To pozwoliłoby szybciej zrealizować kolejne etapy inwestycji.
Projektowany odcinek to dopiero początek większego przedsięwzięcia. W komunikacie PIM zapowiedziano, że Zarząd Transportu Miejskiego równolegle opracowuje koncepcję dalszego przebiegu trasy w kierunku ulicy Druskienickiej. Ma to umożliwić obsługę nowych osiedli mieszkaniowych i zwiększyć potencjał przewozowy całej linii.
Biura projektowe zainteresowane udziałem w przetargu mogą składać swoje oferty do 21 listopada.

Polecany artykuł: