Ogłoszono przetarg ws. zaprojektowania drugiego etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice
W kwietniu 2022 r. udostępniono dla ruchu nową trasę tramwajową na Naramowice w północnej części Poznania. Budowa liczącego 3,3 km torowiska biegnącego od pętli Wilczak, u zbiegu ul. Słowiańskiej i Naramowickiej, do przystanku końcowego przy ul. Błażeja, trwała blisko dwa lata.
Podczas otwarcia inwestycji prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak wyraził nadzieję, że w ciągu dwóch lat rozpoczną się prace przy drugim etapie budowy trasy obejmującym połączenie linii od pętli Wilczak - przez ulice Szelągowską i Garbary - do Małych Garbar.
W poniedziałek poznański magistrat poinformował, że działająca w imieniu samorządu spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg, który ma wyłonić projektanta drugiego etapu trasy na Naramowice. - W ramach drugiego etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice powstaną bądź zostaną przebudowane torowiska tramwajowe na odcinku ponad 3 km i prawie 5 km dróg. Inwestycja ma już decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach i opracowany Program Funkcjonalno-Użytkowy - podano w komunikacie.
Magistrat zaznaczył, że według planów, w ramach II etapu samorząd chce także zmiany przebiegu torowiska na odcinku Małe Garbary Wolnica. "Konieczne jest takie przygotowanie jego geometrii, by w przyszłości inwestycje tramwajowe mogły zostać zrealizowane w ul. Solnej i na dalszym fragmencie ul. Garbary" - wskazano.
Prościej będzie dostać się tam tramwajem niż samochodem
Magistrat zaznaczył, że według planów, w ramach II etapu samorząd chce także zmiany przebiegu torowiska na odcinku Małe Garbary Wolnica. "Konieczne jest takie przygotowanie jego geometrii, by w przyszłości inwestycje tramwajowe mogły zostać zrealizowane w ul. Solnej i na dalszym fragmencie ul. Garbary" - wskazano.
Zadaniem projektanta ma być także m.in. analiza wariantów realizacji zadania, przeprowadzenie inwentaryzacji zieleni czy sprawdzenie możliwości optymalizacji układu komunikacyjnego.
- Wybrana firma zbada też, czy - w związku z możliwymi modyfikacjami dotychczas zaprojektowanego układu torowego - konieczne będzie uzyskanie dodatkowej decyzji środowiskowej dla rejonu pętli Wilczak i placu Wielkopolskiego. Na wstępnym etapie prac przeanalizuje również możliwość zmiany przekroju ul. Szelągowskiej z uwzględnieniem planowanego układu drogowego, by jak największa liczba drzew została zachowana - podał magistrat.
Cytowany w komunikacie prezydent Jaśkowiak podkreślił wagę budowy II etapu trasy tramwajowej na Naramowice dla mieszkańców północnej części Poznania. - Prościej będzie dostać się tam tramwajem niż samochodem. To z kolei ograniczy emisję zanieczyszczeń. Poprawi się także bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu, w tym przede wszystkim osób z niepełnosprawnościami, pieszych oraz rowerzystów - zapewnił.
W informacji magistratu podano, że na realizację kontraktu wybrana w postępowaniu firma będzie miała 1 tys. dni od momentu podpisania umowy. Oferty w ogłoszonym przetargu będą przyjmowane do 5 listopada.
Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!