Nowy peron umożliwi zwiększenie liczby połączeń kolejowych, a wydłużane przejście podziemne zapewni pasażerom dogodne dojście na wszystkie perony.
Nowa część tunelu powstaje od strony Wildy. Za Mostem Dworcowym widać ścianki nowego peronu, usytuowanego między obecnym peronem numer 3, a budynkiem galerii handlowej. Obok tego peronu będą dodatkowe, przebudowane tory oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Mówi Radosław Śledziński z PKP Polskich Linii Kolejowych. Nowy peron będzie obsługiwał pociągi kursujące w obszarze aglomeracji poznańskiej. Istotna, nie tylko dla pasażerów, jest rozbudowa przejścia podziemnego.
Rozbudowane o ponad 200 metrów przejście podziemne z windami będzie prowadzić przez całą stację. Zapewni to dogodne dojście na wszystkie perony i poprawi komunikację między dzielnicami Poznania.
Obecnie wykonano już ponad połowę wszystkich prac. Te mają zakończyć się do marca przyszłego roku.
Polecany artykuł: