Na czym będą polegać zmiany?
Prace będą polegać na wymianie nawierzchni części rowerowej w dwóch tunelach pod ul. Słowiańską i ks. Mieszka I, a także na trzech zjazdach (rampach). W tym momencie znajduje się tam kostka, która nie jest zbyt komfortowa dla rowerzystów. Dzięki zmianom ma pojawić się nawierzchnia bitumiczna. Inwestycje obejmują rampy po obu stronach ul. ks. Mieszka I - od centrum wraz z łączącym je tunelem, a także ta prowadząca na os. Przyjaźni z tunelem pod wschodnią stroną ul. Słowiańskiej. Do tego prace będą prowadzone między przystankiem PST Słowiańska a budowaną drogą rowerową z chodnikiem. Pozwoli to na połączenie nowej i już istniejącej infrastruktury. Pojawi się również właściwe oznakowanie.
Zmiany w ruchu dla rowerzystów i pieszych od 23 września
Działania w tym rejonie rozpoczną się już pod koniec bieżącego tygodnia, jednak zmiany w organizacji ruchu pojawią się w poniedziałek. Od 23 września zamknięte zostaną wszystkie wymienione wyżej rampy (po obu stronach ul. ks. Mieszka I - od strony centrum i przy os. Przyjaźni). Część przeznaczona dla pieszych zostanie zachowana w tunelu południowym i wschodnim, natomiast rowerowa będzie niedostępna.
Co z dojściem do autobusów i tramwajów?
Zapewnienie dojścia do przystanków jest obowiązkiem wykonawcy. Dostępne będą schody od strony os. Przyjaźni, którymi przejdziemy na przystanek tramwajowy, będzie również dojście od strony ul. Owsianej. W przypadku przystanku autobusowego Słowiańska w stronę ul. Pułaskiego i dalej do centrum, dostęp będzie zapewniony wygrodzonym fragmentem pasa ruchu ul. ks. Mieszka I.
Rowerzyści na trasie od wschodniej strony ul. ks. Mieszka I będą musieli objechać wyłączony z ruchu tunel pod ul. Słowiańską poprzez (jadąc z Piątkowa) os. Przyjaźni, kładkę na wysokości ul. Ozimina, a następnie ul. Starowiejską (od strony centrum odwrotnie). Wyłączony z ruchu zostanie tunel pod ul. ks. Mieszka I od strony centrum, uniemożliwi to wyjazd rowerem w stronę ul. Piątkowskiej, a także od ul. Piątkowskiej w kierunku os. Przyjaźni.
Należy pamiętać o bezpieczeństwie. Rowerzyści nie powinni przejeżdżać po częściach przeznaczonych dla pieszych. Jeśli nie ma innej możliwości to rower trzeba przeprowadzić.
Kierowcy w remontowanym rejonie muszą się liczyć z ograniczeniem prędkości oraz zawężeniami pasów ruchu. Samochodem nie skręcimy w prawo z ul. ks. Mieszka I na plac przy lokalu gastronomicznym.
10 najpiękniejszych tras rowerowych w Wielkopolsce. Sprawdź!
Polecany artykuł: