PKP Intercity: dodatkowe połączenia i więcej miejsc w pociągach w długi czerwcowy weekend

i

Autor: PKP Intercity PKP wprowadza istotne zmiany dotyczące jednej z popularnych zniżek.

Kolej

Od września PKP Intercity zawiesza większość swoich połączeń z Piły. Pasażerowie nie będą mieć dostępu do kolei?

Mieszkańcy Piły są w szoku. Już za kilka tygodni zostaną pozbawieni połączeń kolejowych. W dniach od 2 września do 7 listopada, PKP Intercity zawiesza kursowanie większości pociągów IC, jadących przez Piłę. Więcej szczegółów w artykule.

Piła bez połączeń

Mieszkańcy Piły zaczynają się martwić. Jak wynika z komunikatów PKP od 2 września znacznie zmieni się rozkład jazdy, który szczególnie dotknie mieszkańców tego wielkopolskiego miasta. 

Szykuje się armagedon komunikacyjny?

O trudnej sytuacji pasażerów, informuje w mediach społecznościowych profil "Kolej w Pile" - W dniach 2 września do 7 listopada PKP Intercity zawiesza kursowanie większości pociągów IC jadących przez Piłę i Szczecinek w kierunku Kołobrzegu, Koszalina i Słupska, a także, co dla naszego regionu chyba ważniejsze, także do Poznania, Wrocławia, Katowic, Bielska Białej. Z powodu remontu odcinka linii 404 i całkowitego wstrzymania ruchu większość tych pociągów pojedzie trasa okrężną przez Krzyż i Stargard - czytamy w opublikowanym poście. 

Czy faktycznie ponad 70-tysięczne miasto zostanie odcięte od komunikacji? 

Do dyspozycji mieszkańców ponad 70 tysięcznej Piły i podobnej wielkości Szczecinka zostaną tylko dwa połączenia w bardzo mało atrakcyjnych godzinach. I nie mamy na myśli kierunku na północ, tylko kierunek południowy. Brak bezpośredniego połączenia z Wrocławiem w godzinach porannych, szybkiego połączenia z Poznaniem (stolicą województwa) spowoduje znaczne utrudnienie w funkcjonowaniu społeczności tych miast, a także mniejszych typu Chodzież czy Jastrowie - napisał autor wpisu.

Jak wynika z opublikowanej informacji, mieszkańcy Piły nie dostali jasnej informacji odnoście komunikacji zastępczej! Co skutkowałoby prawdziwym paraliżem kolejowym. Co z tymi osobami, które muszą korzystać z usług PKP? Co z ludźmi którzy dojeżdżają do pracy?

Dlaczego PKP Intercity nie organizuje nic w zamian? Dlaczego nie pozostawia się połączeń do Szczecinka choćby poprzez dzielenie składów w Poznaniu i obsługi Piły i Szczecinka? Brak tych połączeń przez prawie kwartał spowoduje odpływ pasażerów i poniek ąd wykluczenie transportowe regionów na wskazanych kierunkach. Jeden pociąg do Poznania po godzinie 11:00 i jeden nocny do Wrocławia (Przemyśla) to nie jest oferta - napisano. 

Pasażerowie są w szoku. "Trochę to nie poważne..."

Na reakcję internautów nie trzeba było długo czekać. Mieszkańcy Piły zastanawiają się, jaka będzie reakcja przewoźnika. 

- Jeszcze trzeba podkreślić to, że od września jest rok szkolny więc Ci wszyscy dojeżdżający dotychasz pociągiem, z kierunków Szczecinka albo Poznania są tam gdzie światło nie dochodzi.

- Ja zauważyłem na "portalu pasażera" przez zupełny przypadek te zmiany, ponieważ sprawdzałem połączenia Poznań-Szczecinek na wrzesień. A tu taka niespodzianka, brak IC (był tylko IC przemyślanin, miechowita). Brak m.in. Gwarka, Malczewskiego, Szyndzielni, Szkunera, Bosmana. Napisałem jako pasażer regularnie korzystający z połączeń na tym odcinku do Intercity. 

- Zaraz zaraz, to nie będzie żadnej komunikacji zastępczej pomiędzy Piłą a Szczecinkiem pomijając Polregio? Trochę to nie poważne...

W tej sprawie skontaktowaliśmy się z rzecznikiem prasowym PKP. Czekamy na odpowiedź.

Te miasta w Wielkopolsce nie mają dostępu do kolei. Sprawdź naszą galerię:

Mamy odpowiedź PKP. "PKP Intercity nie planuje ograniczania oferty dla Szczecinka i Piły"

Z racji pojawiających się obaw pasażerów, skontaktowaliśmy się z rzecznikiem PKP. Zobaczcie jaką odpowiedź otrzymaliśmy. 

- W związku z przerwą w ruchu na linii kolejowej 404 na odc. Białogard – Szczecinek część pociągów kursujących po tej linii zostało przetrasowanych na trasę okrężną przez linię 351. Przekierowanie pociągów ma na celu zapewnienie bezpośrednich połączeń między miejscowościami nadmorskimi i uzdrowiskowymi, a południem Polski, gdzie bezpośrednio podróżuje bardzo duża liczba pasażerów. Działanie to ogranicza także podwójne przesiadki na i z autobusu do/z pociągu - powiedziała nam Justyna Moskalewicz – Aderek z biura prasowego PKP Intercity.

Trasą okrężną przez linię 351 pojadą pociągi:

  • 48100/84100 Gwarek
  • 3806/3806 Malczewski
  • 48102/84102 Szyndzielnia
  • 68100/86100 Bosman
  • 68102/86102 Szkuner

Na stacji Piła Główna od 2 IX wciąż zatrzymywać się będą następujące pociągi:

  • 78172/87172 Przemyślanin
  • 38100/83100 Zamoyski, (dodatkowo: 80100/88100 Zamoyski, który jest łącznikiem do poc. 38100/83100 do/z Gorzowa Wlk)
  • 38106/83106 Miechowita
  • 18110/81110 Noteć
  • 58110/85110 Bory Tucholskie
  • 82100/28100 Staszic

- PKP Intercity zapewni zastępczą komunikację autobusową dla relacji Szczecinek – Kołobrzeg – Szczecinek do pociągu 38100/83100 „Zamoyski” oraz Szczecinek – Ustka – Szczecinek do pociągu 78172/87172 „Przemyślanin" - informuje Moskalewicz – Aderek.

Z/do stacji Piła kursują również pociągi w/z kierunku Poznania, Szczecinka czy połączenia ZKA do/z Białogardu organizowane przez regionalnych przewoźników, które mogą być alternatywnym wyborem podróżnych w celu dojazdu do Białogardu czy Poznania i skorzystania z przesiadki do pociągów dalekobieżnych w różnych kierunkach.

Jak zaznacza rzecznik prasowy, PKP Intercity nie planuje ograniczania oferty dla Szczecinka i Piły. Tymczasowe przekierowanie części połączeń na trasę objazdową to wynik prac prowadzonych przez zarządcę infrastruktury PKP PLK. Zamknięcie odcinka na linii 404 zaczyna się 2 IX i potrwa do 14 grudnia - napisała Justyna Moskalewicz – Aderek.