Biznes

Oto najcenniejsze marki na świece! Są warte miliardy dolarów

2023-06-15 12:09

Właśnie poznaliśmy ranking najcenniejszych marek na świecie w 2023 roku. To największe firmy na świecie które warte są grube miliardy dolarów! Wiele z nich produkują rzeczy znane nam na co dzień. Inne, pomimo tego, iż są mniej znane większości społeczeństwa są także warte krocie! Chcecie się dowiedzieć jakie marki są najbardziej wartościowe na świecie? Koniecznie zobaczcie naszą galerię!

Jak wynika z rankingu Kantar BrandZ, przedstawiającego wyniki najcenniejszych marek świata BrandZ, w 2023 najcenniejszą marką jest Apple z wyceną na poziomie ponad 880 mld dolarów (wobec powyżej 947 mld w 2022 r.). Drugie miejsce zajęło Google z wartością na poziomie powyżej 577 mld dolarów (względem ponad 819 mld w 2022 r.), a trzecie Microsoft, którego wycena wyniosła ponad 501 mld dolarów (wobec powyżej 611 mld w 2022 r.).

Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!

- Z najnowszego rankingu wynika, że w 2023 r. łączna wartość 100 najcenniejszych marek na świecie wynosi 6,9 trylionów USD. Mimo spadku łącznej wartości indeksu o 20 proc. w stosunku do 2022 r., pierwsza setka (Kantar BrandZ Top 100) utrzymała długoterminową tendencje rosnącą, a wzrost w porównaniu do poziomu sprzed pandemii COVID-19 (2019 r.) wyniósł 47 proc. – stwierdzono w raporcie Kantar BrandZ.

Jak stwierdzono, ogółem 16 marek z pierwszej setki zwiększyło swoją wartość, z czego najwyższy wzrost wartości względem 2022 r. osiągnęły marka Airtel (+ 24 proc., miejsce 76.) i Pepsi (+17 proc., miejsce 91.). Po raz pierwszy w Top 100 znalazły się dwie marki chińskie – Shein na 70. miejscu oraz Nongfu Spring na 81. miejscu.

Zgodnie z badaniem, największa odporność na wahania rynkowe wykazały następujące kategorie: dobra luksusowe, fast food oraz napoje i żywność. "Marki z segmentu żywności i napojów wykazały się największą odpornością, jeśli chodzi o całą kategorię, odnotowując spadek o zaledwie 3 proc. rok do roku" – przekazano. Jak zaznaczono, drugą kategorią pod względem osiągniętych wyników były fast foody, gdzie podstawą odporności na trudności w tej branży była większa ekspozycja i lepsze doświadczenia konsumenckie. Według raportu, "dobre ogólne wyniki całej kategorii podkreślają, że luksusowe marki bardzo dobrze funkcjonują, wykorzystując swoje atuty, aby zwiększyć popyt i siłę swoich cen pomimo wyzwań rynkowych".

Badanie Kantar BrandZ jest globalnym miernikiem wartości marki. Coroczne globalne i lokalne rankingi wyceny marek opracowywane przez Kantar łączą analizę danych finansowych z badaniami wartości marek. Badanie BrandZ na wywiadach z 4,2 mln konsumentów na temat 20 000 marek na 54 rynkach. Aby trafić do rankingu, marki muszą spełniać następujące kryteria: marka musi być własnością spółki notowanej na giełdzie lub spółki prywatnej, której dane finansowe są dostępne publicznie; w przypadku marek należących do spółek pozagiełdowych o wycenie co najmniej 1 mld USD (tzw. unicorn brands) musi istnieć dostępna publicznie najnowsza wycena.