Listonic to popularna aplikacja do tworzenia list zakupów. Na tej podstawie, jej twórcy sprawdzili zainteresowanie 15. produktami, które najczęściej trafiają do koszyka zakupowego Polaka. W rankingu uwzględniono ulubione:
- masło,
- mleko,
- czekolada,
- chipsy,
- masło,
- jogurty,
- parówki,
- ser żółty,
- herbata,
- soki owocowe,
- piwo,
- pasa do zębów
- kawa,
- papier toaletowy,
- szampon do włosów.
W rankingu zobaczycie pozycje takich marek, jak Mleczna Dolina, Wedel, Milka, Lay’s, Światowid, Lipton, Dove czy Actimel.
Koniecznie sprawdźcie, jakie co najczęściej trafia do koszyków Polaków.
Raport Listonic. Te produkty były kupowane rzadko
Portal wirtualnemiedia.pl informuje, że z raportu Listonic zauważalne jest zmniejszenie popytu na produkty codziennego użytku. Tym samym liczba zakupów papieru toaletowego spadła o 11,75 proc., a mydła o 10,49 proc. Jednak to szampon odnotował największy spadek, bo aż 16,92 proc.
Jednak nie tylko produkty do higieny osobistej straciły zainteresowanie. Polacy dodali do list zakupów także mniej mleka, sera żółtego oraz kawy.
Jednak w zupełnie innej sytuacji są producenci produktów proteinowych. Artykuły spożywcze z tej kategorii odnotowały wzrost od 40 do nawet 100 proc.
Polecany artykuł:
Ulubione marki Polaków. Te produkty najczęściej trafiały do koszyka
Jakie są ulubione marki Polaków? Które produkty cieszyły się największym uznaniem konsumentów? Bezkonkurencyjni okazali się:
- Sensodyne (pasta do zębów),
- Lipton (herbata),
- Actimel (jogurty)
- Berlinki (parówki).
Powyższe marki zwyciężyły i uzyskały od 49 do 55 proc. wszystkich dodań do list zakupów z marką.
Serwis wirtualnemedia.pl, przypomina, że pozycję lidera zachowali m.in. herbata Lipton, mleko Łaciate, parówki Berlinki czy masło Mleczna Dolina. Jak zaznacza portal, pomimo wielu promocji, masło Pilos nie dotarło do podium. Porównując poprzedni ranking, do zmian doszło m. in. w kategorii słodyczy, a konkretnie - czekolad oraz soków. Na pierwsze miejsce (z drugiego) awansowała Milka oraz Tymbark.
Zaznaczmy, że aż 7 marek utrzymało pozycję lidera z poprzedniego roku, 12 marek znalazło się na podium pomimo braku miejsca w czołówce w ubiegłym roku.