Zakres przedsięwzięcia obejmuje kompleksową modernizację torowiska: wymianę szyn, podkładów i podsypki tłuczniowej. Zaproponowana w przetargu przez PORR cena to ok. 14,9 mln zł netto (ok. 18,3 mln zł brutto).
Jak powiedział w poniedziałek prezes MPK Poznań Krzysztof Dostatni po ponad 25 latach intensywnej eksploatacji PST te prace są konieczne. Wydłużą one o dalsze kilkadziesiąt lat możliwość korzystania z trasy i poprawią komfort realizowanych po niej przejazdów.
Wiceprezes zarządu ds. technicznych MPK Poznań Marek Grzybowski wyjaśnił, że w trakcie prac wykorzystanych zostanie wiele nowatorskich, niestosowanych wcześniej na poznańskich torowiskach rozwiązań.
"Na łukach, tam gdzie dotychczas były podkłady drewniane, zamontowane zostaną podkłady z tworzywa sztucznego, a na odcinkach prostych - betonowe z tzw. zelówkami z poliuretanu. Te rozwiązania pozwolą wydłużyć żywotność trasy i ograniczą drgania. Nową izolację uzyskają koryta balastowe na estakadzie Bogdanki i wiadukcie nad ulicą Poznańską. Zostaną one również wyłożone matami wibroizolacyjnymi, co będzie skutkowało lepszym zabezpieczeniem obiektów" - poinformował.
Organizację komunikacji zastępczej na czas zamknięcia trasy PST przygotowuje Zarząd Transportu Miejskiego, który również - z racji innego źródła finansowania - prowadzi postępowanie przetargowe na remont PST na odcinku od przystanku Słowiańska do Szymanowskiego.
Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!