W czasie nawałnicy, która przeszła nad Poznaniem we wtorek, 22 czerwca, wielu kierowców zgubiło tablice rejestracyjne swoich samochodów. Część z nich udało się znaleźć i można je było odebrać na Policji lub w Urzędzie. Jeśli jednak nie udało się tego zrobić należy wyrobić wtórnik. Wówczas nie będzie trzeba zmieniać obecnego numeru rejestracyjnego. Jak wygląda procedura wyrobienia wtórnika?
Pierwsza z ważnych informacji - w związku z trwającą epidemią prowadzimy bezpośrednią obsługę TYLKO klientów UMÓWIONYCH. Klient nie umówiony nie będzie mógł być obsłużony. Umówić można się: przez Internet (kalendarz na stronie poznan.pl) lub dzwoniąc do POZnan Kontakt pod nr 61 646 33 44. Wcześniej trzeba będzie pobrać wniosek (dostępny tutaj oraz w załączniku), wydrukować go i podpisać. Jeżeli osoba składająca nie ma możliwości wydrukowania, jest możliwość wypełnienia go go na miejscu
informują urzędnicy.
Polecany artykuł:
Do wniosku załącz następujące dokumenty:
- dowód rejestracyjny;
- kartę pojazdu;
- dowód osobisty lub paszport (w przypadku cudzoziemców spoza UE, należy zabrać paszport z aktualną wizą lub kartę pobytu);
- oświadczenie pod odpowiedzialnością karną o zagubieniu, zniszczeniu lub kradzieży tablic rejestracyjnych. Wzór na stronie BIP Poznań.
- w przypadku reprezentowania firmy należy przynieść dokument KRS - może być wydruk ze strony internetowej;
- dowód opłaty;
- aktualne ubezpieczenie OC.
Za wtórnik tablicy rejestracyjnych trzeba wnieść opłatę.
Można to zrobić:
- kartą płatniczą, na stanowisku przy którym załatwia się sprawę (pobierana jest prowizja 2 zł);
- przelewem na konto Urzędu Miasta Poznania:
- wtórnik tablic rejestracyjnych - 96 1020 4027 0000 1002 1262 0730 (Bank PKO BP S.A.) w tytule przelewu należy wpisać dane właściciela i nr nadwozia/ VIN (znajduje się w dowodzie rejestracyjnym pod literą E lub w karcie pojazdu);
- pełnomocnictwo - nr konta 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 (Bank PKO BP S.A.) w tytule przelewu należy wpisać dane właściciela i nr nadwozia/ VIN (znajduje się w dowodzie rejestracyjnym pod literą E lub w karcie pojazdu);
- gotówką (Agencja finansowa w lokalizacji na ul. Gronowej pobiera prowizję 3 zł).
Nowe tablice rejestracyjne będą gotowe w ciągu 7 dni roboczych. O tym, że tablice są gotowe urząd powiadamia SMS-em lub e-mailem, który zostanie podany we wniosku.