Fotowoltaika

i

Autor: pixabay.com

Biznes

Poznańska spółka dostała ogromną karę od UOKiK. Nękali telefonicznie ludzi proponując fotowoltaikę

Jedna z poznańskich firm call center otrzymała od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wysoką karę pieniężną za uciążliwe nękanie telefoniczne obywateli. Podczas takiego nękania namawiano ludzi do zakładania fotowoltaiki. Do nękania wykorzystywano także tzw. boty, które proponowały założenie fotowoltaiki, a także zapraszały na spotkania poświęcone tej tematyce.

Kara UOKiK dla poznańskiej firmy

- Prezes UOKiK potwierdził, że Asmanta Call Center wykonywała połączenia telefoniczne nie mając uprzedniej zgody na kontakt. Jednocześnie wprowadzała konsumentów w błąd, znacznie zawyżając kwoty możliwych do pozyskania dotacji. Prezes Urzędu ukarał spółkę oraz osoby zarządzające karami w łącznej wysokości blisko 1,5 mln zł - czytamy w komunikacie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Asmanta Call Center to firma z siedzibą w Poznaniu.

Firma oferowała fotowoltaikę

Jak dowiadujemy się z UOKiK, firma z Poznania nagabywała klientów fotowoltaiką. - Jestem prześladowany notorycznymi telefonami; Codziennie jestem nękana - czytamy w komunikacie Urzędu. Specjalne boty dzwoniły masowo do mieszkańców zachęcając do zakupu paneli, oraz do udziału w spotkaniach temu poświęconych.

Jaka kara dla poznańskiej firmy?

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał poznańską spółkę, oraz osoby nią zarządzające karą łączną w wysokości 1,5 miliona złotych. Takie wykonywanie telefonów z ofertą handlową, gdy konsument nie wyraża na to zgody jest niezgodne z prawem.

EKG 2021. TOMASZ CHRÓSTNY - Prezes UOKiK ostrzega przed inwestycjami w mieszkania.