Chociaż punkt przy ulicy Wszystkich Świętych 1 został otwarty dla klientów to z uwagi na bezpieczeństwo obsługa odbywa się tam tylko w wyznaczonych miejscach. Nie można też korzystać z infrastruktury dla dzieci.
Do budynku jednorazowo wpuszczanych będzie 15 osób. Pozostałe będą musiały poczekać na zewnątrz na swoją kolej. Dlatego też proszę, aby klienci przychodzili do PCŚ bez osób towarzyszących - mówi portalowi poznan.pl Grzegorz Karolczyk, dyrektor Poznańskiego Centrum Świadczeń.
Każda osoba, która wejdzie do budynku przed samym załatwieniem sprawy musi zdezynfekować dłonie, założyć na nie rękawiczki i mieć zasłonięty nos i usta. Pomiędzy osobami znajdującymi się w sali obsługi misi być zachowana bezpieczna odległość 1,5 metra.
Obsługa klienta będzie działała na zasadzie biura podawczego. Oznacza to, że wnioski o świadczenia będą weryfikowane tylko pod kątem poprawności wpisanych danych w formularzach. Dokumenty, które klient będzie zobowiązany dostarczyć, np. "na wezwanie", wystarczy pozostawić w urnie zlokalizowanej przy wejściu do budynku, bez konieczności udawania się na salę bezpośredniej obsługi - dodaje dyrektor Karolczyk.
Urzędnicy informują, że cały czas wszystkie sprawy można załatwić zdalnie, np. za pośrednictwem Profilu zaufanego lub eBankowości. Pytania dotyczące świadczeń można kierować na adres [email protected]. Obsługa klientów odbywa się również telefonicznie: 61 878 45 03, 61 878 45 04. Punkt obsługi klienta przy ul. Stanisława Małachowskiego 10 a także Centrum Inicjatyw Rodzinnych przy ul. Franciszka Ratajczaka 44 są zamknięte do odwołania.