Miał zakończyć się trzy lata temu, ale prace wciąż trwają! Remont trasy kolejowej z Warszawy do Poznania na pewno wydłuży się do jesieni tego roku i dopiero wtedy pociągi będą mogły jeździć dwoma torami. Teraz ruch odbywa się tylko po jednym z nich - mówi Radosław Śledziński z PKP Polskich Linii Kolejowych.
Na tempo inwestycji wpłynął jej większy zakres, związany z wymianą instalacji podziemnych, które nie były uwzględnione w projektach. Kluczowe było też wzmocnienie gruntów na wybranych odcinkach trasy.
Przedstawiciele Polskich Linii Kolejowych zaznaczają, że ruch pomiędzy Warszawą a Poznaniem skróci się tylko o kilka minut. Główne założenia tego remontu są inne - wyjaśnia Śledziński.
Poprawa przepustowości, zapewnienie sprawnego przejazdu pociągów oraz lepszych warunków do przewozu towarów ważnym korytarzem transportowym Morze Północne - Bałtyk.
Remont trasy kolejowej z Poznania przez Swarzędz, Konin, Kutno i Łowicz aż do Warszawy rozpoczął się w 2017 roku. Całkowite zakończenie wszystkich prac planowane jest na koniec przyszłego roku.