Uchwała krajobrazowa ma na celu uporządkowanie reklam, ogrodzeń oraz elementów małej architektury, dzięki czemu krzykliwe szyldy reklamowe czy nieestetyczne opłotowanie niebawem znikną z ulic Poznania.
Uchwała krajobrazowa daje podstawy do walki z bałaganem w tym zakresie. Jest skutecznym narzędziem, o czym wiemy z doświadczenia innych ośrodków w Polsce. Daje kary finansowe, których w innych postępowaniach nie ma i dotyczy całego miasta.
Mówi Piotr Sobczak z Urzędu Miasta. Niemal całkowicie znikną wielkoformatowe banery. Będą mogły pojawić się tylko na rusztowaniach w czasie prowadzonego remontu elewacji. Przepisy będą wprowadzane stopniowo, w zależności od części Poznania. W uchwale Poznań będzie podzielony na cztery strefy. Największe restrykcje będą obowiązywały w obszarze staromiejskim oraz w centrum i historycznych dzielnicach.
Mieszkańcy do 21 marca mogą zgłaszać uwagi w sprawie nieestetycznych banerów, krzykliwych szyldów czy szpecących ogrodzeń. Można to zrobić mailowo lub pocztą tradycyjną na adres Wydziału Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta.