Zara

i

Autor: Inditex materiały prasowe

Zakupy

Rewolucja w świecie mody? Zara testuje sprzedaż w trakcie streamingów na żywo! To będzie hit w Europie?

2024-06-06 9:21

Zara należy do hiszpańskiego koncernu Inditex. Obecnie słynna marka testuje nietypowe rozwiązanie. Czy zmieni się postrzeganie znanej sieciówki? Warto dodać, że telezakupy podbiły już serca konsumentów w Chinach. Czy podobnie będzie w Europie?

Streamingi na żywo to popularna forma sprzedaży. Najczęściej jest to zjawisko występujące w mediach społecznościowych. Co ciekawe, Zara wprowadzi pewien eksperyment, który będzie dotyczył telezakupów. Po udanym pilotażu w Chinach, hiszpańska sieciówka rusza ze streamingowymi pokazami do Europy i Stanów Zjednoczonych.

Zara wprowadzi zakupy w nowej formie!

Telezakupy nie są obce posiadaczom telewizorów. Jednak w ostatnich kilku latach, forma tej sprzedaży przeniosła się do mediów społecznościowych. Chyba każdy z nas widział relację na żywo np. na Facebooku, gdzie najczęściej kobieta, pokazywała jakie produkty ma do zaoferowania. Następnie internauci mogą natychmiast zarezerwować daną rzecz, a po transmisji - ją zakupić. Po wszystkim, sprzedawca wysyła paczkę do klienta. 

- Jak poinformowała agencja Reuters, należąca do hiszpańskiego koncernu odzieżowego Inditex marka Zara również zamierza sięgnąć po podobny format. Ma on zostać wprowadzony w drugiej połowie 2024 roku w Europie i Stanach Zjednoczonych - relacjonuje "Rzeczpospolita".

Zara rusza z telezakupami w Europie

Dodajmy, że sprzedaż na żywo za pośrednictwem streamingów w social mediach, ma wiele wspólnego z tradycyjnymi telezakupami, które znamy z telewizji. Mimo wszystko sprzedaż w mediach społecznościowych jest bardziej dynamiczna i spontaniczna. Klienci mają bezpośredni kontakt ze sprzedawcą. 

- Reuters informuje, że w Chinach streamingi emitowane ze studia w Szanghaju trwają aż pięć godzin i odbywały się co tydzień na platformie Douyin, czyli chińskim odpowiedniku TikToka - czytamy w "Rzeczpospolitej". Co ciekawe, w streamingach wzięli udział chińscy influencerzy oraz modelki i modele, którzy przymierzali odzież Zary i chodzili po wybiegu!

Na reakcje internautów nie trzeba było długo czekać. - Średnio każdy streaming zbiera około 800 tysięcy obserwatorów. Od listopada ubiegłego roku, kiedy wprowadzono w Chinach telezakupy, Zarze udało się znacznie zwiększyć sprzedaż - relacjonuje "Rzeczpospolita". Czy taka forma sprzedaży, zyska fanów w Europie? 

Zabawne nazwy lumpeksów w Poznaniu. Sprawdź naszą galerię:

Gigantyczna działka w Warszawie. Stara zajezdnia autobusowa zarasta