S11 ma połączyć cztery województwa
Dokumenty o budowie 22-kilometrowego odcinka zostały wysłane do Unii Europejskiej. Teraz trasa czeka na ogłoszenie procedury przetargowej. W niej ma być zawarta nie tylko budowa drogi:
- Most na rzece Warcie, oczywiście na wysokości miejscowości Oborniki. Jest to niemal 300-metrowy most, także potężna przeprawa, przygotowana na wszelkie warunki, odpowiednio wyniesiona. Nie ryzykujemy tutaj żadnym zagrożeniem powodziowym. Jest to pełnowymiarowy obiekt kilkuprzęsłowy - powiedział Patryk Kosicki, Dyrektor poznańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Trasa będzie przechodziła po tak zwanym nowym śladzie, czyli w miejscach gdzie jeszcze nie było asfaltu.
- Patrząc od Poznania, będzie zaczynał się na węźle Poznań Północ i jakby będzie dobudową istniejącej drogi 11, ale już na wysokości Golęczewa odsunie się nieco na Zachód, po czym na wysokości Chludowa już przejdzie na wschodnią stronę i generalniej właśnie po wschodniej stronie będzie się odbywał ruch - dodał Kosicki
Do 2030 roku cała trasa S11 połączy leżący na Pomorzu Środkowym Kołobrzeg przez Piłę, Poznań i Kępno z Aglomeracją Śląską. Odcinek do Obornik ma zostać ukończony do połowy 2028, a cała trasa s11 ma zostać ukończona do 2030-go roku i kosztować około miliard 300 milionów złotych.