Bob Kunze-Concewitz. To on stworzył potęgę Aperolu
Kunze-Concewitz to prawdziwy karierowicz! Pochodzi Austrii. Swoją karierę we firmie Campari rozpoczął w 2005 roku. Jak informuje serwis horecatrends.pl, w tamtym czasie była to średniej wielkości, włoska firma rodzinna. Jednak w ciągu dwóch lat został dyrektorem generalnym, a firma zaczęła się bardzo rozwijać. Mało tego! W ciągu półtorej dekady zarówno obroty, jak i zyski firmy potroiły się. Cena akcji wzrosła prawie siedmiokrotnie, a wartość spółki wynosi obecnie 13,2 miliarda euro.
Polecany artykuł:
Wielki sukces Campari
Na sukces firmy ogromny wpływ miała seria 27 przejęć innych marek alkoholi. Mówimy tu o szerokim asortymencie: od amerykańskiej whisky Wild Turkey po jamajski rum Appleton. Bob Kunze-Concewitz nie bał się płacić wysokich cen. Wierzył, że Campari może szybko odzyskać pieniądze, nie mylił się.
Aperol. Na czym polega jego fenomen?
Marka Aperol weszła do portfolio Campari już na dwa lata przed przybyciem Kunze-Concewitza. Jednak dopiero za sprawą działań Kunze-Concewitza Aperol zyskał światową sławę!
The New York Times przypisał popularność Aperolu w 2018 roku po części agresywnemu marketingowi. Firma chętnie rozdawała darmowe Aperole w modnych kurortach wypoczynkowych, takich jak Hamptons w USA, oraz na największych festiwalach muzycznych. Wykorzystano także influencerów - czytamy w serwisie horecatrends.pl.