Bez rogatek, by usprawnić przejazd
Obecnie przejazd zamyka się na łącznie 3 godziny w ciągu doby - po rozbudowaniu towarowej obwodnicy Poznania pod ruch pasażerski, rogatki mogą być opuszczone do prawie 12-nastu godzin!
- To będzie trójprzęsłowa konstrukcja, z czego środkowe przęsło nad torami kolejowymi, a dwa zewnętrzne z przejazdami pod spodem po stronie Poznania w kierunku wiaduktu Narutowicza - powiedziała nam Ilona Ciok, zastępczyni wójta gminy Suchy Las.
Brakującą kwotę samorządowcy chcą pozyskać od kolejarzy. Według prawa tak długi czas zamknięcia przejazdu obliguje PKP do budowy bezkolizyjnej trasy.- Co tak naprawdę, zgodnie z rozporządzeniem, obliguje PKP do wykonania bezkolizyjnego skrzyżowania. My większość środków wykładamy własnych, a tylko będziemy chcieli, żeby nas PKP wsparło w tej brakującej kwocie - dodaje Ciok. Całość inwestycji ma kosztować prawie 85 milionów złotych. Jeżeli gmina pozyska brakującą kwotę to budowa miałaby ruszyć do końca przyszłego roku i potrwać około 18-nastu miesięcy.
Polecany artykuł: