Większa prędkość i więcej pasażerów
Po towarowej obwodnicy miasta będą kursować pociągi pasażerskie. Mogą nią jeździć z prędkością do 120 kilometrów na godzinę. Dotąd na niektórych odcinkach obowiązywała trzydziestka. W sumie powstanie 7 nowych przystanków. Pociągi zatrzymają się w dynamicznie rozwijających się rejonach Poznania: w okolicy ul. Starachowickiej (p.o. Poznań Zieliniec), przy ul. Gdyńskiej (p.o. Poznań Koziegłowy), w rejonie ul. Naramowickiej (p.o. Poznań Naramowice), przy kampusie uniwersyteckim w pobliżu ul. Stróżyńskiego (p.o. Poznań Piątkowo), przy ul. Sucholeskiej (p.o. Poznań Suchy Las), w rejonie ul. Folwarcznej (p.o. Poznań Franowo) i ul. Kobylepole (p.o. Poznań Kobylepole), a także na przebudowanym przystanku w okolicy ul. Szumana w Nowej Wsi (p.o. Swarzędz Nowa Wieś).
- Wyjeżdżamy z Poznania, jedziemy przez Starołękę, ze Starołęki skręcamy na Franowo, z Franowa skręcamy już w kierunku Karolina, Koziegłowy i dalej w kierunku Piątkowa, zakończyć jazdę po tej towarowej obwodnicy - mówi wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.
Swojego zadowolenia nie krył również marszałek województwa, Marek Woźniak:
- To spełnienie marzeń, które mieliśmy od wielu lat – wykorzystanie infrastruktury kolejowej znajdującej się wokół Poznania do poszerzenia oferty transportu zbiorowego. W oparciu o obwodnicę kolejową będzie można stworzyć węzły przesiadkowe, które są już zaprojektowane.
Pierwsze pociągi mają wyjechać na wyremontowaną trasę w ciągu trzech lat. Całość inwestycji to koszt rzędu prawie półtora miliarda złotych.