Nowe patronki dróg w Poznaniu - Tamara Łempicka
Artystka żyła w latach 1898-1980. To jedna z najważniejszych polskich malarek. Była przedstawicielką stylu art déco. Swoje talenty rozwijała na zagranicznych uczelniach. Najpierw w Petersburgu, a następnie w Paryżu. Jej mistrzami byli Maurice’a Denisa oraz André Lhote′a. Debiut artystyczny zanotowała w 1922 roku. Spotkał się z dużym uznaniem wśród publiczności. Jej specjalizacją były portrety i akty o geometrycznych formach i intensywnych kolorach. Jednym z najważniejszych dzieł był autoportret "Tamara w zielonym Bugatti". Spełniła amerykański sen. W latach 40 malowała portrety gwiazd Hollywood. W dzisiejszych czasach jej twórczość cieszy się ogromnym uznaniem. Na aukcjach dzieła sztuki osiągają zawrotne ceny.
Nowe patronki dróg w Poznaniu - Zofia Stryjeńska
Malarka żyła w latach 1891-1976. To jedna z najpopularniejszych artystek okresu międzywojennego. Studiowała w Polsce i za granicą, w Krakowie i w Monachium. Co ciekawe w Niemczech ukrywała się jako mężczyzna. W latach 20 XX wieku osiągała sukces za sukcesem. W 1925 roku zdobyła cztery Grand Prix na Międzynarodowej Wystawie Sztuki Dekoracyjnej w Paryżu. Jej prace zamawiało Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Do tego z jej twórczością mogli zapoznać się bywalcy polskich statków i cukierni E. Wedla. W trakcie drugiej wojny światowej przebywała w Krakowie, później wyemigrowała do Szwajcarii. Podobnie jak Łempicka tworzyła w stylu art déco.
Nowe patronki dróg w Poznaniu - Olga Boznańska
Ostatnia z artystek, które mają zostać patronkami poznańskich dróg żyła w latach 1865-1940. To wybitna postać z okresu Młodej Polski. Jej mistrzem był Kazimierz Pochwalski, później podobnie jak Stryjeńska pobierała nauki w Monachium. Z niemieckim miastem była związana również później, otwierając tam swoją pracownię. W 1898 przeprowadziła się do Paryża, gdzie należała do elitarnych towarzystw artystycznych. Jej najważniejsze dzieła, które wyróżniano na wystawach skupiały się na psychologicznych aspektach modeli. Boznańską najczęściej klasyfikuje się jako postimpresjonistkę, częstymi motywami jej prac były wnętrza pracowni i widoki z okna.