Do przetargu stanęło kilka firm. Finalnie Poznańskie Inwestycje Miejskie wybrały ofertę konsorcjum firm TORMEL i TERLAN opiewającą na kwotę 84 842 231, 36 zł. Prace obejmą ulice Wierzbięcice i 28 czerwca, na odcinku od dawnego dworca PKS do skrzyżowania z ulicami Krzyżową i Kilińskiego. Po zakończeniu inwestycji wygodniej będzie jeździło się przede wszystkim pasażerom komunikacji miejskiej. Tramwaje mają jeździć ciszej i szybciej.
W ramach tej inwestycji na odcinku ponad 1 km przebudowane zostanie torowisko tramwajowe wraz siecią trakcyjną oraz węzeł rozjazdowy u zbiegu ulic Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku. Zmieni się również cały układ drogowy
mówi Marcin Gołek z Poznańskich Inwestycji Miejskich. Nowe torowisko będzie w dużej mierze zielone z systemem nawadniania. Z kamienic zlokalizowanych wzdłuż przebudowywanego odcinka znikną przewody trakcyjne i oprawy oświetleniowe. Zostaną zawieszone na nowych słupach. Przy ul. Św. Czesława powstaną przystanki wiedeńskie, a przy rynku Wildeckim - w wyniku przeniesienia przystanków z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda - zostanie wybudowany zintegrowany węzeł przesiadkowy w formie antyzatok. Przy rynku powstaną też parkingi rowerowe bike&ride. Wszystkie odnowione przystanki na przebudowywanym odcinku zostaną wyposażone w tablice informacji pasażerskiej.
Po obu stronach torowiska powstanie jednopasowa jezdnia uwzględniająca ruch rowerowy, na której będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 30 km/h. Pojawią się elementy małej architektury: ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe, a także nasadzenia zieleni: miłorzęby, klony oraz sporo zieleni niskiej. W 2021 roku inwestycja zostanie skoordynowana z planowanym przez ZTM i MPK Poznań remontem torowiska tramwajowego oraz sieci trakcyjnej na dalszej części ulicy 28 Czerwca 1956 roku - od ul. Krzyżowej do ul. Hetmańskiej. Jak zmieni się ta okolica? Zobaczcie!