Aplikacja PEKA ma już 45 tysięcy użytkowników
Jak podaje w komunikacie Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, w 5 miesięcy po debiucie aplikacji PEKA, ma ona już 45 tysięcy pobrań ze sklepów z aplikacjami. - Aplikacji PEKA umożliwia pasażerom korzystanie z całkowicie zmodernizowanego systemu obsługi pasażera. Przede wszystkim można przez nią kupić i okazać bilet okresowy bez konieczności posiadania plastikowej karty PEKA - jak informuje w komunikacie prasowym ZTM w Poznaniu.
Jakie opinie o aplikacji PEKA mają użytkownicy?
Jak się okazuje, aplikacja PEKA ma bardzo niską ocenę w sklepie Google Play. Na 401 ocen jest to zaledwie 2,1 gwiazdki na 5. A co piszą sami użytkownicy? - Nie idzie wyrobić karty dziecka, cały czas wychodzi jakiś program premiowany, porażka - pisze jeden z użytkowników. - Wszystko śmiga elegancko, nie wiem czemu są takie słabe opinie - ocenia inny. - Powoli idzie ku dobremu, brakuje trybu ciemnego i możliwości edycji zapisanych kart płatniczych - ocenia inny internauta.
Skąd takie słabe oceny aplikacji?
Pytanie - czy jest się z czego cieszyć? Teoretycznie tak, aplikację posiada niespełna 10 procent szacowanych mieszkańców miasta już po 5 miesiącach. Jednak oceny nie są zbyt przychylne. W aplikacji mamy zawarte nasze bilety okresowe, można zamówić kartę PEKA, czy korzystać z tPortmonetki. Jednak nadal wymagane jest korzystanie z PEKI tradycyjnej. - Docelowo PEKA ma umożliwić korzystanie z tPortmonetki poprzez powiązanie płatności z kartami zbliżeniowymi. Nie trzeba byłoby wówczas transferować środków. Wymaga to jednak daleko idącej przebudowy architektury systemu, tak aby taka możliwość była w pełni zabezpieczona. To perspektywa około 5 lat, obejmująca także konieczność wymiany czytników PEKA w pojazdach, co będzie się wiązało z koniecznością pozyskania dużych środków finansowych - tłumaczą przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu, więc najważniejsze udogodnienia w korzystaniu z aplikacji, to nadal pieśń dalekiej przyszłości.
Polecany artykuł: