Co się zmieni? Jak się okazuje, w przypadku treści tworzonych przy użyciu Meta AI umieszczane są widoczne znaczniki na obrazach, a nawet niewidoczne znaki wodne oraz metadane osadzone w plikach graficznych.
Według informacji z portalu wirtualnemedia.pl wynika, że treści tworzone przez sztuczną inteligencję będą pojawiać się w internecie, Meta współpracuje z innymi firmami z branży w ramach organizacji takich jak Partnership on AI (PAI)w celu opracowania wspólnych standardów ich identyfikacji. Niewidoczne znaczniki, metadane IPTC i niewidoczne znaki wodne stosowane są w obrazach Meta AI.
Sztuczna inteligencja w social mediach. Szykuje się przełom?
Jak wyjaśnia portal, oznaczeniu mają podlegać obrazy pochodzące z takich źródeł jak Google, OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney i Shutterstock. Co więcej, Meta dodaje funkcję, internauci będą mogli informować innych, kiedy zdecydują się opublikować wideo lub audio generowane przez sztuczną inteligencję. Mało tego! Użytkownicy będą zobowiązani do umieszczania specjalnych etykiet na treściach tworzonych przez AI.
W jakim celu wprowadzono te oznaczenia? Cel tych działań jest bardzo słuszny. Jeśli utworzone lub zmienione przez AI grafiki, wideo lub audio stwarzają szczególnie wysokie ryzyko istotnego wprowadzenia w błąd opinii publicznej w ważnej sprawie, Meta ma możliwość w razie potrzeby dodać bardziej widoczną etykietę - czytamy na wirtualnemedia.pl. Wszystko po to, by internauci mieli więcej informacji i poznali szerszy kontekst.