Na granicy Poznania, w miejscu przejazdu przez linię kolejową E20 realizowana jest budowa zintegrowanego węzła transportowego Grunwaldzka. Poza bezkolizyjnym przejazdem pod torami powstaje także pętla autobusowa zintegrowana z przystankiem kolejowym Poznań Junikowo oraz parkingiem typu Park&Ride.
Już 10 lipca czynne będą nowe wiadukty
Miasto podało, że 10 lipca pod nowymi wiaduktami uruchomiony zostanie także ciąg pieszo-rowerowy. Równocześnie wprowadzony zostanie ruch wahadłowy, który pozwoli na realizację dalszych prac drogowych po obu stronach torów kolejowych.
Polecany artykuł:
- Udostępnienie przejazdu pod torami kolejowymi w obu kierunkach to niezwykle ważna zmiana dla kierowców, a także dla pieszych, rowerzystów i pasażerów autobusów. Wkraczamy już w finalną fazę prac budowlanych, po których codzienne podróże mieszkańców Poznania i aglomeracji - do pracy, domu czy szkoły - będą zdecydowanie bardziej komfortowe - powiedział prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak.
Budowa zintegrowanego węzła Grunwaldzka to wspólne przedsięwzięcie Poznania, Powiatu Poznańskiego oraz Gminy Komorniki.
- Już niedługo cała inwestycja dobiegnie końca, znacząco wpływając na układ komunikacyjny w tej części regionu. Jej powstanie jest doskonałym przykładem myślenia aglomeracyjnego, które przynosi konkretne rezultaty - podkreślił starosta poznański Jan Grabkowski.
Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie podała, że uruchomienie przejazdu w stronę Poznania jest możliwe dzięki postępowi prac na ul. Wołczyńskiej oraz w rejonie jej skrzyżowania z ul. Grunwaldzką, a także dzięki zakończeniu zasadniczych robót na ul. Grunwaldzkiej od ul. Wołczyńskiej w kierunku Plewisk.
Wykonawca będzie kontynuował prace nad docelowym układem drogowym, dlatego należy liczyć się z kolejnymi zmianami w organizacji ruchu w rejonie inwestycji.