Prawdziwie dobra postawa
Autorki pomysłu najpierw rozmawiają z uczniami, a później sprawdzają ich wiedzę podczas teleturnieju.
Teleturniej przeprowadzony był w trakcie prelekcji. Pytania wyprzedzały lekko materiał w przypadku starszych klas, żeby były bardziej takie trudniejsze i bardziej interesujące dla uczniów. W przypadku młodszych klas pytania były bardziej dotyczące samej prelekcji. Z każdej klasy ogólnie brano jednego przedstawiciela, który reprezentował swoją klasę. I na końcu, jeżeli on wygrał, miał okazję wygrać małą nagrodę dla całej klasy
- Taka forma jest bardziej przystępna dla młodych osób. Bardzo często słyszy się komentarze typu, żeby się wyprostować, czy tam uwagi od nauczycieli. Natomiast to są takie uwagi, które właśnie już wlatują jednym uchem, wylatują drugim, więc podejście do tego w trochę inny sposób. Myślę, że jest to bardziej dostosowane dla uczniów - powiedziała nam członkini projektu, Zofia Buszkiewicz.
Uczennice projekt przygotowały w ramach ogólnopolskiej olimpiady zwolnieni z teorii:
- W sumie uznałyśmy, że chcemy dotrzeć do jak największej grupy osób, no a inaczej tak naprawdę ciężko by było to zrobić, jak nie szerzyć to w mediach społecznościowych, no i też starać się zdobyć jak największy rozgłos właśnie z gazet, z mediów społecznościowych - dodaje Julia Wiśniewska.Według danych Instytutu Matki i Dziecka w Polsce około 90% dzieci ma wady postawy kręgosłupa, stóp i kolan. Więcej o projekcie można przeczytać na stronie internetowej nielamsiezczlowieku.pl
Polecany artykuł: