Kolekcjonerskie kosmetyki. Co to takiego?
Zarówno najbardziej znane luksusowe marki kosmetyczne, jak i te bardziej niszowe, zaczęły tworzyć limitowane edycje unikatowych produktów. Z ultraluksusowym opakowaniem często idzie w parze adekwatna formuła kosmetyku, jednak kluczowe znaczenie ma tu opakowanie - czytamy w serwisie rp.pl.
Producenci kosmetyków wkładają mnóstwo wysiłku do wytworzenia nietuzinkowych opakowań. W tym celu wykorzystują wiele materiałów m. in. porcelanę, kryształ czy szkło Murano. Mało tego! Zdarza się, że opakowania ozdabiane są drogimi surowcami takimi, jak złoto czy cenne kamienie.
Drogocenne opakowania
W maju 2023 roku marka Guerlain wypuściła perfumy we flakonie ze szkła Murano, ozdobione złotymi ornamentami i spektakularną „koroną” ze szklanych orchidei z zatopionymi w nich płatkami złota. W 1853 Napoleon III podarował taki sam flakon swojej żonie Eugenii w prezencie ślubnym. Powstało dziesięć takich flakonów, każdy z nich kosztuje 27 tysięcy dolarów - relacjonuje serwis rp.pl.
Polecany artykuł:
Największe odmy mody produkują ultraluksusowe opakowania
Trend na ultraluksusowe opakowania zaczęły już promować znane domy mody. Niedawno swój kolekcjonerski, limitowany produkt wypuściła również marka Chanel. To kolekcja kosmetyków i akcesoriów do makijażu, utrzymanych w monochromatycznej kolorystyce - czytamy w "Rz".
Co ciekawe, już dwa lata temu w 2021 roku, na rynku ukazał się puder marki Valentino. Jednak jak możecie się domyśleć, nie był to klasyczny kosmetyk. Był prasowany, a jego opakowanie pokryte było lakierem w znanym czerwonym odcieniu. Dodatkowo kosmetyk wyposażono w złoty łańcuszek, dzięki czemu przedmiot można nosić na szyi.
Jednak wszelkie rankingi przebija Dior, który we wrześniu zaprezentuje pomadkę za 500 dolarów. W skład kosmetyku wchodzi 24-karatowe złoto, a pomadkę zamknięto w ręcznie wykonanym ceramicznym opakowaniu. Kosmetyk dostępny będzie tylko w kilku tysiącach egzemplarzach.
Skąd pomysł na takie produkty? Przyczyną jest dynamiczny rozwój sfery produktów ultraluksusowych. Są one kilkukrotnie droższe od produktów z półki luksusowej, które można zakupić w drogeriach. Co więcej, od pewnego czasu wśród młodych konsumentek, przybywa takich, które wymagają znacznie więcej, aniżeli "tylko" produktów luksusowych.
Jeżeli mowa o domach mody. Jesteście ciekawi, jak wygląda ekskluzywny butik Prady, znajdujący się na pustyni? Sprawdźcie naszą galerię.