Od jakiegoś czasu Poznań stawia na komunikację miejską. Nowe inwestycje to chociażby trasa tramwajowa na Naramowice czy pętla na ulicy Falistej. Oczywiście jest sporo miejsc, w których tramwaj by się przydał. Tak jest chociażby na Strzeszynie, ale miasto działa stopniowo. Obecnie urzędnicy pracują nad trasą tramwajową na Marcelin. Dlaczego akurat tam?
Marcelin to dzielnica, która rozwija się bardzo dynamicznie i tramwaj w przyszłości byłby tam bardzo potrzebny. Dlatego chcemy już teraz, z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym rozmawiać o nowej trasie. Warunkiem realizacji tej inwestycji w najbliższych latach jest jednak zaangażowanie finansowe w nią inwestorów, którzy tam budują lub zamierzają budować. Tak poważna inwestycja komunikacyjna zrealizowana w partnerstwie publiczno-prywatnym byłaby nową jakością w Poznaniu
mówi zastępca prezydenta Poznania, Mariusz Wiśniewski.
Tramwaj na Marcelin – jak ma przebiegać trasa?
W koncepcji znalazły się dwa warianty przebiegu trasy tramwajowej. W obu wersjach planowana trasa rozpoczyna się od skrzyżowania ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej, gdzie projektowane jest włączenie jej do istniejącego torowiska na ulicy Grunwaldzkiej. Następnie trasa przebiega ulicą Grochowską do ulicy Marcelińskiej, a dalej w kierunku zachodnim, w stronę ulicy Bułgarskiej. Dalszy przebieg torowiska rozpatrywany jest w dwóch kierunkach.
- Wariant 1 przewiduje poprowadzenie trasy tramwajowej przez ulicę Bułgarską i Łubieńską do ulicy Kolorowej, tworząc "pętlę uliczną" przez ulice Pastelową i Jasną.
- Wariant 2 zakłada poprowadzenie trasy tramwajowej w ulicy Marcelińskiej i zakończenie jej "końcówką czołową" za skrzyżowaniem z ulicą Kolorową (obsługa trasy taborem dwukierunkowym).
Zobaczcie wizualizacje:
Tramwaj na Marcelin – konsultacje społeczne
Konsultacje ruszają 17 sierpnia, a swoją opinię o projekcie może wyrazić każdy mieszkaniec i mieszkanka miasta. Do 11 września każdy będzie mógł wziąć udział w internetowym badaniu ankietowym - wystarczy wejść na stronę: www.tramwajmarcelin.pl.