Prace na ulicy Gdyńskiej cały czas trwają. Jedno z dwóch rond, które tam są budowane jest już na ukończeniu - jest tam wylewana masa pod jezdnię. Zakończyła się też budowa murów oporowych wzdłuż torów kolejowych, które maja zabezpieczyć nasyp na powstającej drodze.
Aby ograniczyć powstawanie kolein wywołanych przejazdami np. ciężarówek, na jezdni ronda zastosowano mieszankę o wysokim module sztywności. Na odcinku ul. Poznańskiej wchodzącym w zakres zadania realizowanego przez PIM powstają także chodniki i ścieżki rowerowe. Wcześniej przebudowana została sieć wodociągowa wraz z kanalizacją deszczową w obrębie ronda, ułożono także nowe światłowody, dzięki którym internet popłynie szybciej - mówi portalowi poznan.pl Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Drugie rondo ma powstać na wysokości ulicy Piaskowej. Po wszystkich pracach ulica Gdyńska będzie miała dwie dwupasmowe jezdnie. Na odcinku pomiędzy ul. Poznańską a Piaskową wylewana jest już masa pod nową jezdnię.
Z przebudowanej ulicy Gdyńskiej będzie można korzystać w ostatnim kwartale 2020 roku. Kierowcy będą mogli korzystać z dwóch jezdni po dwa pasy w każdym kierunku. Ponadto będą tam zatoki autobusowe, chodniki i drogi rowerowe. Zadaniem nowych rond będzie upłynnienie ruchu, a pomiędzy nimi zbudowana zostanie droga serwisowa, która zapewni bezpieczny dojazd do posesji przy ulicy Gdyńskiej.