27 kwietnia (najbliższy poniedziałek) otwarte zostaną Punkty Obsługi Klienta ZTM. Najpierw ma być otwarte 5 z nich. Przypomnijmy, POK były nieczynne przez ostatnie 6 tygodni z powodu pandemii koronawirusa.
Decyzja o braku możliwości osobistego załatwiania spraw lub kupowania biletów została podyktowana przede wszystkim troską o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców oraz dbałością o zapewnienie ciągłości pracy ZTM. Mimo trudnej dla nas wszystkich sytuacji oraz przy zachowaniu szczególnych środków bezpieczeństwa i ostrożności w poniedziałek – 27 kwietnia - obsługa bezpośrednia zostanie wznowiona. Do piątku (24 kwietnia) wciąż możliwa jest wyłączna obsługa zdalna
czytamy w informacji Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. 5 Punktów Obsługo Klienta ZTM, które zostaną otwarte od poniedziałku to:
- Górczyn - dworzec autobusowy
- Ogrody - pętla tramwajowa (punkt znajduje się w budynku przy pl. Waryńskiego 9)
- Rondo Kaponiera (poziom -1)
- Os. Sobieskiego - dworzec autobusowy
- Dębiec - pętla tramwajowa
POK-i będą czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 17:00 (z przerwami: I. stanowisko 14:00-14:15; II. stanowisko 14:15-14:30).
Ponadto, w celu zapewnienia odpowiednich środków bezpieczeństwa, w Punktach Obsługi Klienta trzeba będzie przestrzegać kilku zasad:
- noszenie maski zasłaniającej usta i nos,
- zdezynfekowanie rąk lub korzystanie z jednorazowych rękawiczek,
- przebywanie podczas obsługi w miejscu wyznaczonym,
- zachowanie minimum 2 metrów odległości między osobami oczekującymi w kolejce,
- dokonywanie płatności (w miarę możliwości) kartą płatniczą
Przy składaniu wniosku o kartę PEKA do odwołania nie wykonywane są zdjęcia. ZTM zachęca do ciągłego załatwiania spraw w trybie zdalnym oraz zakupu biletów przez internet.