Krzemowy napęd wykorzystuje innowacyjną na skalę światową technologię bazująca na węgliku krzemu. Może on być wykorzystywany do napędu pociągów o dużych prędkościach.
Dzięki zastosowaniu technologii półprzewodników z węglika krzemu, powstał mniejszy, lżejszy i bardziej wydajny system napędowy i zasilania.
To rewolucyjne pod względem technologicznym rozwiązanie opracowane w Polsce, które mamy nadzieję zostanie dobrze odebrane nie tylko na rodzimym rynku, ale także u zagranicznych partnerów
mówi Rafał Kreduszyński, Prezes Zarządu H.CEGIELSKI-POZNAŃ S.A.
Praca tranzystorów wykonanych z węglika krzemu jest niesłyszalna dla ludzkiego ucha, co wpłynie na komfort pasażerów. A co najważniejsze – wszystkie rozwiązania przeszły pozytywnie testy.
Poza tym mniejsze gabaryty, mniejsza masa urządzenia oraz jego modułowa konstrukcja pozwalają np. na wygospodarowanie większej ilości miejsca w przestrzeni pasażerskiej
mówi Maciej Juskowiak, Prezes Zarządu H.Cegielski ENERGOCENTRUM Sp. z o.o.
Konstruktorzy urządzenia zapewniają, że technologia daje również możliwość wykorzystania odzyskanej w trakcie hamowania pociągu energii do zasilania klimatyzacji lub oświetlenia.