Najbliższe lata będą w Poznaniu stały pod znakiem kontynuacji dużych infrastrukturalnych projektów. Zwłaszcza w śródmieściu wpłynie to nie tylko na poważne ograniczenie możliwości funkcjonowania komunikacji tramwajowej, ale także na organizację transportu zastępczego. Wiosną 2021r. planowane jest rozpoczęcie realizacji kolejnego etapu Programu Centrum, który obejmie modernizację ulicy Św. Marcin od ul. Ratajczaka oraz na Al. Marcinkowskiego, co uniemożliwi ruch tramwajowy ulicami Św. Marcin, 27 Grudnia oraz Al. Marcinkowskiego. Równolegle prowadzone będą prace w obrębie ronda Rataje, które uniemożliwią tranzytowy przejazd przez to skrzyżowanie. W celu zapewnienia dojazdu tramwajami do centrum miasta oraz umożliwienia przejazdu przez część śródmieścia, przygotowywane jest dość niecodzienne rozwiązanie - uruchomienie tymczasowego łuku tramwajowego łączącego tory na ul. Lewandowskiej i pl. Wiosny Ludów.
To usprawnienie umożliwi przejazd pomiędzy trasą przez most Świętego Rocha i ulicą Strzelecką, a tym samym poprowadzenie ruchu tramwajowego pomiędzy węzłami „Kórnicka” i „AWF”. Układ tramwajowy w centrum zyska większą elastyczność
tłumaczy Jan Gosiewski, dyrektor ZTM w Poznaniu.
Torowisko będzie tymczasowe, zamontowane na ulicy i przymocowane do jej nawierzchni. Będzie to pojedynczy tor, na którym ruch odbywać się będzie w obu kierunkach przy zastosowaniu odpowiedniego zabezpieczenia dla odcinków jednotorowych z ruchem dwukierunkowym. Po obu stronach zamontowane zostaną tymczasowe zwrotnice nakładkowe. Łuk połączy dzisiejszy tor na ul. Lewandowskiej w kierunku ul. Podgórnej (na wysokości przystanku Wrocławska) z torem na pl. Wiosny Ludów w kierunku ul. Strzeleckiej (na wysokości wejścia do CH Kupiec Poznański). Póki co nie wiadomo kiedy rozpoczną się prace.