Autobus Poznań

i

Autor: Kacper Łotewski/wikipedia.com

Transport na Strzeszynie i Podolanach zostanie zintegrowany? Trwają prace koncepcyjne

2020-05-27 10:27

Nowe pętle autobusowe, węzeł przesiadkowy Druskienicka w tym nowy przystanek kolejowy. Miasto chce w ten sposób zachęcić mieszkańców Podolan i Strzeszyna do przesiadki w komunikację zbiorową.

Trwają prace nad koncepcją, która obejmuje między innymi powstanie nowego przystanku Poznańskiej Kolei Metropolitalnej - Poznań Druskienicka. Przystanek ten ma znaleźć się na linii Poznań-Piła. Oprócz samego przystanku powstanie tam przejście podziemne pozwalające na bezpieczne poruszanie się pieszych i rowerzystów pomiędzy Strzeszynem a Podolanami.

Po zachodniej i wschodniej stronie torów kolejowych zaplanowano utworzenie nowych parkingów typu Park & Ride (P + R), Bike & Ride (B + R) oraz miejsc krótkiego postoju Kiss & Ride (K + R) wraz z połączeniem nowego układu transportowego z istniejącą siecią dróg, chodników i ścieżek rowerowych. Przy ulicy Szczawnickiej powstaną nowe przystanki autobusowe. Uzupełnieniem węzła przesiadkowego w zachodniej części będzie planowa pętla autobusowa wraz z budynkiem obsługi technicznej i ogólnodostępną toaletą - podaje ZTM.

To jednak nie wszystkie planowane inwestycje. Kolejną jest powstanie dwóch nowych pętli autobusowych na terenie Strzeszyna i Podolan. Jedna z nich miałaby powstać w rejonie ulicy Koszalińskiej. Oprócz tego planowana jest tam budowa nowych platform przystankowych, stanowiska do ładowania autobusów elektrycznych oraz miejsce na budynek obsługi technicznej.

Oprócz nowych przystanków mieszkańcy zyskają m.in. infrastrukturę pieszo-rowerową, a także wiatę rowerową typu Bike & Ride (B+R). Zostanie również zbudowana ogólnodostępna toaleta. Dzięki budowie pętli, możliwy będzie rozwój linii autobusowych na Strzeszynie i objęcie komunikacją autobusową obszarów w północnej części osiedla, w których stopniowo będzie powstawała zabudowa mieszkaniowa. Obecna pętla autobusowa w rejonie ulic Biskupińskiej i Koszalińskiej jest za mała na większą liczbę linii i autobusów.

Druga pętla miałaby powstać u zbiegu ulic Biskupińskiej i Zakopiańskiej, niedaleko stacji kolejowej Poznań Strzeszyn. Tutaj planowana jest platforma przystankowa z miejscem pod budowę zaplecza socjalnego dla kierowców. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji nową infrastrukturę pieszo-rowerową, wiatę rowerową typu Bike&Ride a także toaletę.

Na zlecenie ZDM opracowywana jest dokumentacja projektowa na dojazd do stacji Poznań Podolany od strony osiedla Strzeszyn. Zadanie to jest rozwinięciem koncepcji parkingu Park & Ride (P+R) przy stacji kolejowej Poznań Podolany. W ramach prac projektowych przeanalizowana zostanie także organizacja ruchu na ulicach Owidiusza i Horacego, tak aby dojazd do parkingu P+R oraz rowerowego był dogodny dla pasażerów kolei i jednocześnie nie stanowił uciążliwości dla okolicznych mieszkańców.

Wszystkie zmiany ułatwić dostęp do komunikacji publicznej mieszkańcom Strzeszyna i Podolan.

Posłuchaj o tabeli kalorii owoców. To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami.
M jak miłość po wakacjach 2020 ZWIASTUN. Olek wyjdzie z więzienia! Sąd go uniewinni