Jak relacjonuje serwis „Rzeczpospolita”, Firma SentiOne przeprowadziła badania z pomocą sztucznej inteligencji. Tym samym udało się przeanalizować 55 tysięcy recenzji obiektów hotelowych, które polscy internauci napisali od początku roku.
Polecany artykuł:
Co najbardziej przeszkadza Polakom?
Sztuczna inteligencja przeanalizowała recenzje z głównie dwóch serwisów Booking.com i Google Maps. Dodajmy, że około 80 procent z nich dotyczyło obiektów w Polsce, a pozostałe około 20 procent - za granicą, głównie w Grecji i Egipcie.
Co zaskakujące, aż 28 tysięcy opinii było pozytywnych i tylko 7 tysięcy negatywnych, pozostałe miały wydźwięk neutralny.
Jakie są wnioski z raportu? Dla Polaków bardzo ważna jest dobra lokalizacja obiektów noclegowych. Dodajmy, że to pojęcie względne, ponieważ dla każdego – dobra lokalizacja – będzie oznaczać coś zupełnie innego. Jednak kilka czynników się zgadzało: dobrze, aby hotel był położony jednocześnie w centrum, blisko plaży, dworca, restauracji i innych atrakcji. Goście cenią sobie też urokliwe uliczki i zadbaną, spokojną okolicę - za te walory chwalą na przykład nadmorskie Darłówko – informuje „Rzeczpospolita”.
Co jeszcze jest kluczowe dla Polaków? Zaraz po lokalizacji, zwracamy uwagę na standard pokoju, ważna jest czystość oraz cenimy sobie ciszę, widok z okna i wyposażenie, takie jak lodówka czy czajnik.
Zaskakujące wnioski z raportu. Cena nie jest wyznacznikiem
- Wbrew temu, czego można by się spodziewać, polskim turystom nie przeszkadzają tak bardzo wysokie ceny pobytu - te znalazły się dopiero na czwartej pozycji wśród najczęściej krytykowanych elementów - mówi starsza menedżer ds. produktu SentiOne Martyna Knitter, cytowana w komunikacie, czytamy w „Rzeczpospolitej”.
- Pierwsze miejsce zajęły hotelowe śniadania i tu z krytyką spotyka się w zasadzie wszystko - pory podawania, wybór jedzenia, jego jakość czy - to akurat zdecydowanie słusznie - obecność mrówek na talerzach. Bardzo często dostaje się taniej wędlinie i parówkom – dodaje, cytuje „Rz”.
Często krytykowana jest obsługa, która bywa niemiła, ale też niekompetentna, powolna i nieodpowiadająca na maile i telefony – komunikowali Polacy. W następnej kolejności marudzimy na hotelowe baseny. Goście narzekają przede wszystkim na zimną wodę, brud i brak remontów, godziny dostępności czy dodawanie do wody zbyt wielu chemikaliów.
Jesteś ciekawy jak wygląda najbardziej luksusowy hotel na świecie? Sprawdźcie naszą galerię!