Utworzenie nowych parkingów samochodowych stanowić ma uzupełnienie dotychczasowych działań Miasta związanych z funkcjonowaniem: Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania, Strefy Płatnego Parkowania, parkingów buforowych typu "Parkuj i Idź" (P&G) oraz parkingów typu "Parkuj i Jedź" (P&R) oraz wpisuje się w działania strategiczne Miasta ujęte w Strategii Rozwoju Miasta Poznania 20+ (Priorytet 3. Zielone, mobilne miasto; Kierunek interwencji: 3.4. Uspokojenie ruchu samochodowego w mieście). Przyczynić się ma do zwiększenia liczby miejsc parkingowych w miejscach, w których, na podstawie dotychczas przeprowadzonych analiz, występuje ich deficyt.
Polecany artykuł:
W ramach planowanych wstępnych konsultacji rynkowych poddane zostaną omówieniu z zainteresowanymi partnerami prywatnymi rozważane przez Miasto lokalizacje przyszłych miejsc do parkowania (tj. plac Wielkopolski, rynek Wildecki - parkingi pod targowiskami, Śródka - Młodzieżowy Ośrodek Sportowy POSiR - parking pod boiskiem, ul. Dąbrowskiego, i ul. Poznańska - parkingi nadziemne z usługami).
W przypadku możliwości budowy parkingów w rozważanych przez Miasto lokalizacjach, gdzie istnieją obecnie targowiska miejskie oraz boisko (plac Wielkopolski, rynek Wildecki, Śródka) zakładane jest zachowanie ich funkcji w trakcie i po zakończeniu inwestycji parkingowych w przypadku targowisk. W przypadku boiska po zakończeniu inwestycji parkingowych.
Przygotowany przez Miasto wstępny harmonogram przebiegu realizacji projektu w latach zakłada:
- 2021- przygotowanie projektu,
- 2022/23 - wybór partnera prywatnego,
- 2024/25 - realizacja projektu (budowa parkingów).
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]