Duże zmiany na trasie Poznań-Szczecin wprowadzają PKP PLK. Powstają dostępniejsze perony i bezpieczne przejścia podziemne. Układane też są nowe tory i sieci trakcyjne.
Efekty inwestycji dla podróżnych to wyższy komfort stacji i przystanków, krótszy czas przejazdu między Poznaniem a Szczecinem, większa dostępność i bezpieczeństwo pasażerów
czytamy w komunikacie PKP PLK. Projekt prowadzony jest na odcinkach: Poznań – Wronki, Wronki – Słonice oraz Słonice – Szczecin Dąbie.
Na pierwszym z nich podróżni skorzystają z nowych przystanków, które są dostosowywane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ponadto ułożone zostały nowe tory na linii Poznań-Kiekrz. Między Wronkami a Słonicami zdemontowano stare, a ułożono nowe tory kolejowe. W Stargardzie nowy wiadukt ma zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu kolejowym.
Koszt całego projektu to ok. 4 miliardy złotych. Jest on współfinansowany z środków Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Koniec prac zaplanowano na 2022 rok.