Chatbot

i

Autor: Canva zdjęcie ilustracyjne

Technologie

Wpadka Chatbota DPD. Wyłączono go po tym, gdy przeklinał i wyzywał klientów

Technologia potrafi być nadal zdradliwa. Choć sztuczna inteligencja działa coraz lepiej, to nadal ma swoje wady i jest podatna na błędy. Tak też było w przypadku Chatbota firmy kurierskiej DPD. Nie dość, że zaczął przeklinać i wyzywać klientów, to także zaczął krytykować firmę, dla której "pracuje". W konsekwencji został wyłączony.

Chatbot DPD zwyzywał klientów i przeklinał

Choć różnego rodzaju boty oparte o sztuczną inteligencję potrafią coraz więcej i zachowują się coraz bardziej naturalnie, jak ludzie, to chatbot firmy kurierskiej DPD wziął sobie to aż za bardzo do swojego procesora. Doprowadził do tego jeden z internautów, który "efektem" pochwalił się na swoim profilu w serwisie X (dawniej Twitter).

Przeklinająca sztuczna inteligencja

Wspomniany wyżej internauta namówił do niezbyt parlamentarnego zachowania chatbota po tym, jak ten nie potrafił mu pomóc z przesyłką. Mimo pierwotnych oporów bota, udało mu się namówić SI do tego, by zaczęła przeklinać. Następnie udało mu się doprowadzić do tego, że chatbot DPD zaczął krytykować "swoją" firmę i polecać konkurencyjne.

Niedoskonałość chatbotów opartnych na sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja nie zawsze jest tak pomocna, jakby się wydawało. Podobna sytuacja miała miejsce przy rozmowie z chatbotem jednego z salonów samochodowych. Sprzedał on, po namowach klienta samochód za jednego dolara. Zarówno DPD, jak i ten salon samochodowy zawiesiły swoje chatboty. Być może jeszcze powrócą, gdy zostaną one ulepszone.

Zobaczcie, jak wyglądać będzie Poznań przyszłości, według SI

Raport - Michał Prokopowicz - Człowiek czy robot? Sztuczna inteligencja zawładnie światem!