Klienci ZTM złożyli ponad 11 tysięcy wniosków o zwrot pieniędzy za niewykorzystane bilety okresowe. Wnioski cały czas można składać. Zarząd Transportu Miejskiego odpowiada na zgłoszenia tak szybko jak to jest możliwe.
Zapewniamy, że na korespondencje dotyczącą zwrotów biletów okresowych odpowiadamy najszybciej jak to możliwe, jeśli jednak czas odpowiedzi się wydłuża, prosimy o cierpliwość i zrozumienie oraz uwzględnienie aktualnych – wyjątkowych okoliczności. ZTM, jak wiele innych firm i urzędów funkcjonuje w warunkach obostrzeń sanitarnych i ograniczeń kadrowych. Z uwagi na panujące okoliczności i dynamiczną sytuację kadrową trudno jest nam określać nawet przybliżony termin zwrotu
czytamy w oświadczeniu ZTM. Można uzyskać zwrot kosztów całego biletu lub jego części. Pieniądze za cały bilet otrzymamy tylko za bilety, których okres ważności jeszcze się nie rozpoczął. Wniosek o zwrot można przesyłać przez konto w systemie PEKA lub mailowo. Podczas składania takiej prośby trzeba podać imię i nazwisko, adres, numer karty PEKA oraz numer konta bankowego, na który zostaną przelane pieniądze. Złożyć wniosek można tylko mając ważny bilet. ZTM dodaje, że datą złożenia wniosku jest data wpłynięcia dokumentu do ZTM.
BILETY ZA KTÓRE MOŻNA UZYSKAĆ ZWROT:
- Bilet okresowy imienny normalny
- Bilet okresowy imienny metropolitalny
- Bilet okresowy imienny ulgowy
- Bilet okresowy imienny metropolitalny z ulgą
Z uwagi na wyjątkowość sytuacji przyjmujemy również wnioski dotyczące zwrotu biletów specjalnych, takich jak np. bilet semestralny, jednak w odniesieniu do nich każda sprawa będzie rozpatrywana indywidualnie.
Dodajmy, sytuacja jest wyjątkowa, więc składając wniosek o zwrot nie musimy okazywać paragonu.