Petycja w sprawie starego logo Poznania

i

Autor: Pixabay/Urząd Miasta

Miasto

Zaskakujące informacje. Poznań jednak nie ma nowego logo?! "To jedynie symbol promujący akcje"

2024-06-13 14:59

Poznań nie ma nowego logo - informują urzędnicy, a pełnomocnik prezydenta do spraw promocji marki nie został zwolniony w związku z jego wprowadzeniem. - Logo z przewróconą literą "P" to jedynie symbol promujący akcje "Jesteś u siebie" - powiedział nam dyrektor Gabinetu Prezydenta Poznania. O co chodzi?

Nowe logo Poznania wzbudziło kontrowersje

Wielokrotnie na naszych łamach informowaliśmy o kontrowersjach związanych z nowym symbolem miasta. O nowym logo Poznania mówili wszyscy. Do ogólnopolskiej afery dołączyły się liczne firmy, które prezentowały swoje grafiki "przewrócone" o 90 stopni. Sprawę komentowali znani celebryci i raperzy, powstała nawet petycja o powrót poprzedniego symbolu miasta. Na jednej z poznańskich grup, opublikowano logo nadesłane przez ucznia technikum. Ta wersja wzbudziła spore zainteresowanie mieszkańców stolicy Wielkopolski. - Moim zdaniem o niebo lepsze - komentowano. To jednak nie koniec zamieszania.

Poznań ma logo, a jednak go nie ma?

Poznań nie ma nowego logo, a to zaprezentowane kilka tygodni temu przedstawiające przewróconą literę "P" jest jedynie symbolem promującym akcje "Jesteś u siebie". Tak przekonuje dyrektor Gabinetu Prezydenta Poznania, Patryk Pawełczak.

- Obowiązujący logotyp miasta Poznania to jest "Poznań z gwiazdką" przyjęty zarządzeniem prezydenta miasta w 2014 roku. Nie ma nowego zarządzenia, nie ma nowej uchwały rady miasta. Logotyp, o którym mówimy, jest pewną propozycją rozpoczynającą konsultacje co do logotypu miasta Poznania - mówi nam Pawełczak.

O przyszłości logo mają zdecydować miejscy radni, którzy jak twierdzi Klaudia Strzelecka z PiS, nie są zadowoleni z nowej propozycji.

- Prezydent i radni Platformy Obywatelskiej w ostatnich dniach odżegnują się od pomysłu nowego logo, natomiast co z tymi 150 tysiącami złotych, co ze straconym czasem, pracą urzędników? Poza tym jest też duża strata wizerunkowa miasta - mówi Klaudia Strzelecka.

Dyrektor gabinetu prezydenta zaznacza, że zwolnienie pełnomocnika prezydenta do spraw promocji marki nie ma związku z logo, a umowa została rozwiązana ze względu na naruszenie wewnętrznych procedur urzędu.

Nowe logo Poznania słynne na całą Polskę. Powstało wiele memów. Zobaczcie: