Nowo logo Poznania

i

Autor: Urząd Miasta Nowo logo Poznania

Miasto

Trwa zamieszanie w sprawie nowego logo Poznania. Pełnomocnik ds. Marki Miasta został zwolniony!

2024-06-12 13:13

Afera o nowy symbol Poznania trwa. W połowie maja, na konferencji Impact prezydent Jacek Jaśkowiak prezentował nowe logo miasta z "leżącą" literą "P". Zaledwie kilka tygodni później poinformowano, że Cezary Tyliński, pełnomocnik prezydenta miasta ds. marki Poznań, został zwolniony ze stanowiska.

Informacja o zwolnieniu Cezarego Tylińskiego, została opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Poznania. Jest to decyzja z dnia 11 czerwca 2024 roku. 

Nowe logo Poznania, stało się ogólnopolską sensacją

Wielokrotnie informowaliśmy Was o kontrowersjach związanych z nowym symbolem miasta. O nowym logo Poznania mówili wszyscy. Do ogólnopolskiej afery dołączyły się liczne firmy, które prezentowały swoje grafiki "przewrócone" o 90 stopni. Sprawę komentowali znani celebryci i raperzy, powstała nawet petycja o powrót poprzedniego symbolu miasta. Jak się okazuje, afera trwa dalej. 

Pełnomocnik ds. Marki Miasta został zwolniony

W środę 12 czerwca, w mediach pojawiły się kolejne informacje w sprawie kontrowersyjnego symbolu stolicy Wielkopolski. Tym razem chodzi o pracowników Urzędu Miasta. Jak wynika z oficjalnego komunikatu, pracę stracił Cezary Tyliński, który odpowiadał za strategię marki Poznań.

Z dniem 11 czerwca 2024 r. odwołuje się pana Cezarego Tylińskiego - kierownika Studia Kreatywnego w Gabinecie Prezydenta - z pełnienia funkcji Pełnomocnika Prezydenta Miasta Poznania ds. Marki Miasta - czytamy w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Poznania

Decyzja ta wydaje się bardzo nagła, ponieważ jeszcze miesiąc temu, Jacek Jaśkowiak w towarzystwie m.in. Tylińskiego prezentował podczas kongresu IMPACT, nową strategię marki Poznań.

Jak już informowaliśmy, rzekomo zmiany nie były konsultowane z radą miasta - My jako Rada Miasta chcemy się faktycznie temu przypatrzeć, a jako szef promocji chciałbym pomóc prezydentowi i urzędowi, aby jednak identyfikacja była w jakimś stopniu akceptowana dla mieszkańców - powiedział szef komisji promocji Tomasz Stachowiak. Według przewodniczącego komisji, odbiór nowej identyfikacji miasta, na ten moment jest negatywny, a samą zmianę traktuje jako niepotrzebny wydatek.

Mało tego, radni deklarowali, że chcą się wsłuchać w głos mieszkańców i jednocześnie pomóc w odwróceniu złego odbioru, chociaż o samej zmianie nic nie widzieli. - W tej kadencji, na pierwszej komisji dowiedzieliśmy się o sposobie działań pełnomocnika prezydenta, a w poprzedniej kadencji nic o tym nie wiedzieliśmy, dowiedzieliśmy się na samym końcu i stąd nasze zaskoczenie i liczne pytania - powiedzieli.

Nowe logo Poznania w internecie. Zobacz te memy:

Quiz gwary poznańskiej: czy dogadasz się z poznaniakiem?

Pytanie 1 z 0
Poznań to miasto muzycznych doznań. Oto najważniejsze zespoły ze stolicy Wielkopolski