W mieście trwa jedna z największych i zarazem najważniejszych zarówno dla urzędników jak i mieszkańców północnej części Poznania, czyli budowa trasy tramwajowej na Naramowice. Niedawno zakończyła się też budowa niewielkiego odcinka i pętli tramwajowej w okolicach ronda Żegrze. Na tym jednak miasto nie chce poprzestać. Zastępca prezydenta miasta, Mariusz Wiśniewski poinformował w mediach społecznościowych o tym, że Poznań będzie starał się o dofinansowanie w ramach nowej perspektywy finansowej na lata 2021-2027.
Pieniądze miałyby zostać przeznaczone na budowę trzech ważnych dla miasta tras tramwajowych.
Naramowice - etap II od pętli Wilczak do Garbar (to nasz absolutny priorytet), a także na os.Kopernika i os.Główna/Poznań Wschód oraz zakup taboru. Oczywiście wszystko zależy od możliwości finansowych
informuje Mariusz Wiśniewski. Na tym jednak nie koniec. Urzędnicy jednocześnie chcą rozpocząć prace koncepcyjne nad innymi inwestycjami w komunikację miejską. Poniżej ich lista:
- Naramowice - etap III (Umultowo) i IV (Rubież),
- Marcelin (PPP),
- Brama Zachodnia (Ogrody-Al.Polska) też z udziałem PPP,
- Klin Dębiecki.
W dalszych pracach studialnych nie zapominamy o liniach tramwajowych do przyszłego węzła Grunwaldzka/Plewiska (jest rezerwa pod pętlę), na Wolne Tory (tu pewnym elementem będzie początek w tym roku budowy prawoskrętu z Towarowej w ulicę Św.Marcin), na Świerczewo (możliwa linia wzdłuż Dolnej Głogowskiej), na Podolany, trasa Solna oraz jedna z opcji w kierunku Szczepankowa/Zalasewa