Poznańska turystyka zanotowała blisko 250 milionów złotych strat. Wszystko przez pandemię koronairusa. Największe spadki są spowodowane brakiem turystów, którzy odwiedzają Poznań w celach biznesowych.
W tym roku praktycznie nie odbył się żaden duży kongres. Większość targów została poprzekładana albo niekiedy odwołana. Powoduje to szereg konsekwencji, począwszy od targów, w segmencie hotelowym, gastronomicznym, wśród atrakcji turystycznych. W końcu goście targowi także z nich korzystali
mówi Wojciech Mania z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. Branża turystyczna szykuje na jesień dwa zupełnie różne scenariusze. Pierwszy to jeszcze większy spadek i upadek niektórych lokalnych firm. Drugi jest już optymistyczny.
Powoli branża turystyczna zacznie powracać, zaczną odbywać się wydarzenia targowe, odbędą się zgodnie z planem przełożone festiwale. To np. Spring Break, ale też Poznań Design Festiwal i inne, które w tym roku mają nieco inną formułę.
Dodajmy, PLOT przygotował specjalne pakiety, z których można korzystać np. poprzez bon turystyczny. Szczegóły na stronie internetowej Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.