O tej inwestycji mówiło się od dłuższego czasu. Na stan ronda Rataje narzekają nie tylko kierowcy, ale także motorniczowie. Na tym skrzyżowaniu dochodzi też do wielu niebezpiecznych sytuacji, a w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego tworzą się tam spore korki. Finalnie zapadła decyzja o przebudowie ronda Rataje. Wojewoda Wielkopolski Łukasz Mikołajczyk podpisał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji. Inwestycja obejmuje przede wszystkim rozbudowę ronda Rataje o dodatkowe pasy dla pojazdów skręcających oraz przebudowę i rozbudowę skrzyżowań: ul. Bolesława Krzywoustego z ul. Serafitek, ul. Ludwika Zamenhofa z ul. Józefa Piłsudskiego, ul. Jana Pawła II z ul. Św. Rocha, ul. Jana Pawła II z ul. Kórnicką.
Decyzji wojewody został nadany rygor natychmiastowej wykonalności, w związku z czym inwestor uprawniony jest do rozpoczęcia wszelkich robót budowlanych.
Szybkie rozpoczęcie prac podyktowanie jest koniecznością poprawy bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu drogowego
mówi wojewoda Łukasz Mikołajczyk. W ramach inwestycji przewidziano również budowę pasów autobusowo-tramwajowych i przebudowę zjazdów publicznych na drogi wewnętrzne. Wzdłuż ulic inwestor zamierza budowę bądź przebudowę ciągów pieszych, ścieżek rowerowych, zjazdów do posesji przyległych, przystanków autobusowych, tramwajowych i tramwajowo-autobusowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą z zakresu małej architektury. W rejonie dworca autobusowego Rondo Rataje zlokalizowano także stanowiska postojowe dla rowerów. Zasięg prac budowlanych wprowadza konieczność budowy i przebudowy pozostałych elementów infrastruktury - torowiska tramwajowego, kanalizacji deszczowej, sygnalizacji świetlnej, oświetlenia drogowego, sieci trakcyjnej oraz przebudowy kolizji sanitarnych, energetycznych i teletechnicznych.
Przebudowa ronda Rataje: Harmonogram prac
Przebudowa ronda Rataje może rozpocząć się tak naprawdę na dniach. Poznańskie Inwestycje Miejskie już w czerwcu informowały o harmonogramie prac. W pierwszej kolejności zostaną wyłączone niektóre pasy ruchu w ul. Jana Pawła II. W tym etapie roboty skupią się na zamkniętym od ul. Kórnickiej torowisku w ul. Jana Pawła II, a na rondzie Rataje do dyspozycji kierowców będą dwa pasy. Kolejne etapy organizacji ruchu będą wprowadzane wraz z postępem prac.
>> 21. PKO Poznań Maraton nie odbędzie się w tym roku! [NOWY TERMIN MARATONU]
Roboty na ulicy Jana Pawła II mają zakończyć się na początku przyszłego roku. Później drogowcy zaczną prace na Zamenhofa i Krzywoustego. Cała inwestycja ma zakończyć się wiosną 2022 roku, a pochłonie ona prawie 152 miliony złotych.